Elk jaar duurzamer: nog eens 23% minder CO2 uitstoot dit jaar
De OMconference editie in 2022 behaalde als eerste marketingcongres in België het CO2-neutrale label. Dat het duurzame aspect geen eendagsvlieg is op OMconference, bewezen ook de verdere inspanningen op 2 oktober 2023. Met de hulp van Utopia Events uit Gent, stootte de voorbije editie alweer 7 ton CO2 minder uit. En voor het event van 2024 wordt aan dezelfde weg verder getimmerd.
What’s in it for you, marketing beslissingsnemer? Innovatie en inspiratie.
Innovatie, dat betekent elk jaar een fris en actueel thema. Dat is dit jaar niet anders. In onze razendsnel evoluerende marketingwereld speelt alles zich af tussen twee essentiële polen: hard marketing en soft marketing. Terwijl hard marketing zich focust op meetbare resultaten, performance en data-analyse, speelt soft marketing in op de emotionele connectie tussen merk en gebruiker en op merkperceptie en identiteit. Beide vullen elkaar perfect aan en kunnen niet zonder de ander bestaan.
OMconference neemt in 2024 een duik in die dynamische wisselwerking aan de hand van 4 thema’s: data & performance, branding & strategie en tech & innovatie en employer branding. Binnen die laatste track wil OMconference zowel de marketing beslissingsnemer als de HR-manager aanspreken.
Inspiratie doe je op met talks van deze klinkende namen: digitaal expert Dado Van Peteghem, talentenfluisteraar Luk Dewulf, ruimtevaartingenieur Stijn Ilsen, professor aan de Vlerick Business School, coach bij Better Minds at Work Carolien Van den Bosch en Robert Van Impe, beter bekend als "Average Rob", Belgisch comedian, youtuber, DJ, acteur en radiopresentator, maar vooral ook hét voorbeeld van een brand-expert. Daarnaast komen de cases en verhalen van Golazo Energy, Wondr Care, TikTok, Ritchie en nog veel meer aan bod.
De aanwezigheid van meer dan 1000 marketing en HR beslissingsnemers zorgt voor een uitgebreide netwerkcocktail.
Duurzaamheid op OMconference
OMconference werkt al jaar en dag aan een duurzaamheidsbeleid en walks the talk. De voorbije edities streefde OMconference ernaar om zowel in de creatie, de aanloop naar als tijdens de eventdag, de CO2-uitstoot te vermijden of te beperken en waar mogelijk om zo klimaatneutraal mogelijk te zijn. Met de begeleiding van Utopia, een full-service eventbureau voor creative & sustainable events. Een overzicht van de initiatieven vind je hier. De uitstoot die niet kan vermeden worden, wordt dubbel teruggegeven aan de natuur via een project uit het aanbod van Go Forest en de bomen worden geplant met Click To Tree, een organisatie van OMcollective zonder winstoogmerk.
Hoe vertaalt zich dat in cijfers?
Tijdens OMconference 2022 werd ca. 30 ton CO2 uitgestoten. Met de genomen duurzame initiatieven in aanloop naar 2 oktober 2023 en tijdens het event, werd nog eens 7 ton CO2 minder uitgestoten. De effectieve uitstoot van 23 ton CO2 wordt samen met Go Forest en Click To Tree dubbel teruggegeven aan de natuur via herbebossing in de Democratische Republiek Congo.