over OMConference
ontstaan
OMconference werd in 2018 voor het eerst boven de doopvont gehouden. Sindsdien verzamelt het event elk jaar zo’n 1000 marketing decision makers voor een dag vol inspiratie, innovatie én netwerkmogelijkheden.
Het doel
Het doel van OMconference? De marketing beslissingsnemer een volledige dag onderdompelen met inspirerende verhalen van andere marketing beslissingsnemers, nieuwe strategische inzichten geven door inspirerende sprekers en experten aan het woord laten die hun ervaringen vanuit de praktijk delen.
Partners & sprekers
OMconference is een initiatief van marketingbureau OMcollective. Samen met een 15-tal partners wordt het hele event op poten gezet. Een nauwe samenwerking met al onze partners is een cruciaal gegeven. De keuze van de partners gebeurt ook niet zomaar. Het zijn stuk voor stuk bedrijven die niet weg te denken zijn uit het dagelijks leven van een marketing decision maker.
De rode draad in onze aanpak is dan ook kwaliteit. Zowel in het selecteren van de juiste sprekers en partners als bij de organisatie van het event staat de ervaring van de bezoeker centraal. Iedereen offert een dag werkzaamheden op dus wij vinden het onze plicht om ervoor te zorgen dat iedereen met een goed gevoel en bakken inspiratie naar huis gaat
Thema
Elk jaar staat een thema centraal. In 2018 was dit ‘Hitch your marketing’ waar de parallel tussen dating en marketing duidelijk getrokken werd. In 2019 gingen we de religieuze tour op met ‘Preaching Customer Love’ om in 2021 de kaart van ‘Magical Marketing’ te trekken. In 2022 werd het belang van ‘Duurzame marketing’ tegen het licht gehouden. Vorig jaar gingen we terug naar de essentie van marketing met ‘Valued marketing’.
Voor de 6e editie onderzoeken we de synergie tussen de harde en softe kant van marketing.
Van data tot branding, van performance tot innovatie. Van de pure rationele tot de meer emotionele en menselijke kant van marketing. In de immens snel evoluerende wereld van marketing speelt alles zich af tussen twee polen: hard marketing en soft marketing. Terwijl hard marketing zich focust op meetbare resultaten, performance en data-analyse, speelt soft marketing in op de emotionele connectie tussen merk en gebruiker en op merkperceptie en identiteit. Beide vullen elkaar perfect aan en kunnen niet zonder de ander bestaan. Het gebruik van data en performanceanalyse is cruciaal om je toekomststrategie op te bouwen en de vertaling ervan gebeurt via menselijke en emotionele boodschappen, maar ook via technologie en innovatie.
OMconference neemt in 2024 een duik in die dynamische wisselwerking tussen hard en soft marketing, aan de hand van 4 thema’s:
- Employer branding
- Data & performance
- Branding & strategie
- Tech & innovatie
Sprekers belichten elk vanuit hun eigen expertise het belang van elk van deze aspecten, duwen ons met de neus op de feiten én laten ons dromen.
Netwerken
Naast een superkwalitatief aanbod aan sprekers-experten van verschillende vakgebieden, is OMconference dé ideale gelegenheid om bij te praten met jouw gelijkgestemden. Je breidt er jouw netwerk uit met interessante nieuwe connecties, potentiële klanten en verrijkende partners. Hoe leg je die connectie? Heel handig: in de OMconference-app kan je zien wie de andere aanwezigen zijn, je kan dus op voorhand al een contactverzoekje sturen en elkaar leren kennen. Ook de partners van OMconference kan je zo ontmoeten. Of je kan altijd een inspirerend babbeltje slaan tussen de sessies door, natuurlijk.
#omconf24 In cijfers
Marketing professionals