Spreker
Ann-Sophie Libbrecht
Ann-Sophie is innovation manager bij Ads & Data, een unieke alliantie tussen mediabedrijven Mediahuis en Play Media en telecombedrijven Telenet en Proximus. Als master in de handels- en consulaire wetenschappen heeft zij haar media-ervaring vooral opgebouwd in TV. In 2017 zette ze bij Play Media haar schouders mee onder de lancering van Addressable TV, als eerste broadcaster op het Europese continent. Momenteel staat ze als data-expert de sales teams van Ads & Data bij in hun contacten met adverteerders en media agencies en bouwt ze mee aan innovatieve en creatieve data partnerships.
Wanneer
Waar
Categorie
Talk
Cristal verdubbelt haar bereik dankzij een optimale datastrategie
Cristal had een duidelijke doelstelling voor ogen: jongere consumenten aanspreken en tegelijkertijd de ad waste drukken om een lagere kost per impact te realiseren. Resultaten van vorige campagnes toonden immers aan dat het biermerk met de huidige tv-strategie een groot deel van hun doelgroep niet bereikte. Dentsu en Ads & Data kozen resoluut voor een mediastrategie waarbij de focus lag op targeting. De brand campagne van Cristal is het perfecte voorbeeld van een data-geoptimaliseerde aanpak waarin lineaire tv op een slimme manier met online video en Smart AD (addressable tv) wordt gecombineerd. Het resultaat hiervan? Cristal slaagde erin om haar bereik te verdubbelen.