Spreker

Maarten Clochet

Digital marketing strategist

Maarten heeft een sterke achtergrond in communicatie en bedrijfseconomie, ondersteund door een masterdiploma in beide vakgebieden. Met ruime ervaring als digital marketeer bij Renson, werkte hij aan zowel productcampagnes als het aantrekken van talent.

In de agencywereld heeft Maarten diverse klanten ondersteund in uiteenlopende projecten, waarbij hij nauw samenwerkte met hr- en marketingafdelingen. Hier ontdekte hij dat alleen campagnes opzetten vaak niet genoeg is om vacatures effectief in te vullen.

Zijn interesse in employer marketing en branding leidde tot de ontwikkeling van een innovatief branding model binnen OMcollective. Maarten is toegewijd aan het delen van zijn kennis en biedt concrete hulp aan organisaties die hun employer marketing willen verbeteren.

Als spreker toont Maarten hoe een sterke samenwerking tussen hr en marketing kan leiden tot significante verbeteringen en succes bij het aantrekken en behouden van talent.


 

 

Wanneer

14u40 - 15u10

Waar

Marble Hall

Categorie

Placeholder

Talk

A heart for HR with a marketing mindset. Hoe marketing en hr elkaar versterken.

Als marketeer met een passie voor employer marketing heb ik diverse projecten begeleid die gericht waren op het aantrekken en behouden van talent. Daarbij zie je vaak hoe krachtig de samenwerking tussen hr en marketing kan zijn wanneer beide disciplines hun krachten bundelen.


In veel organisaties worden hr en marketing nog steeds als afzonderlijke afdelingen beschouwd. HR focust zich op het invullen van vacatures en marketing de opdracht geeft om campagnes op te zetten, terwijl marketing zijn eigen strategische doelen nastreeft. Echter, wanneer deze twee afdelingen samenwerken, ontstaan er geweldige synergieën die leiden tot ongeëvenaarde resultaten.


Tijdens deze sessie zal ik hr- en marketingprofessionals laten zien hoe ze een sterke samenwerking kunnen opbouwen. We verkennen de parallellen tussen employer marketing en product- of dienstmarketing, leren hoe we op een duidelijke en effectieve manier kunnen rapporteren zonder te veel marketing lingo, en ontdekken hoe gezamenlijke inspanningen iedereen ten goede komen.


Doe mee en ontdek hoe krachtig de samenwerking tussen hr en marketing kan zijn wanneer beide disciplines hun krachten bundelen.

 

 

 

 

Save the date - 6 oktober 2025

Deze sprekers vind je misschien ook interessant?

Aline Fobe
Golazo Energy

Succesvolle employer branding: de inside-out job

Ann-Sophie Libbrecht
Ads & Data

Cristal verdubbelt haar bereik dankzij een optimale datastrategie

Average Rob
@averagerob

Stop working, start creating

Carolien Van Den Bosch
Better Minds at Work

C-level Mindset. De essentiële skills om van jou een toppresteerder te maken.

Corinne Verstraete
Google

De AI-revolutie: van sciencefiction tot werkelijkheid

Dado Van Peteghem
Imagin3 Studio

Winning in the age of Abundance - Boek succes in het tijdperk van overvloed

Drinks - Atrium
OMcollective

Drinks - Atrium

Ender Scholtens
Gossip Guy Studios

How to navigate Gen Z: authentieke merkstrategieën ontwikkelen

Harald Dumoulin
SmartPresentations

De kracht van storytelling

Helena Vandenbulcke
Tailpage

Lokale SEO: niet enkel voor de bakker om de hoek

Isabel Verstraete
The CARE Principle

How to grow your organization with purpose, care and clarity

Jaan Dekempeneer
WONDR.care

Hoe Wondr.care op 3 jaar tijd de #1 sustainable love brand werd

Jan Verlinden
Ritchie

De Ritchie story

Katelen Perez T'Seyen
Flexmail

Hoe maak je het leven van een e-mailmarketeer gemakkelijker?

Koffie & versnaperingen - Atrium
OMcollective

Welcome - Atrium

Korte pauze
OMcollective

Korte pauze

Kristof Windels
Wavemakers

Employer branding = reputation management = PR

Leslie Cottenjé
Codit

Voorbij de AI-hype – wat wil je als organisatie bereiken?

Luk Dewulf
Kiezen voor talent

Gelukkige medewerkers. Schitterende resultaten. Kiezen voor talent.

Lunch & networking
OMcollective

Lunch & networking

Michael Schack
Michael Schack

Generation remix

Olivier Lefèvre
Randstad Group Belgium

(H)erkenning en positieve beleving van de werkgeversbelofte. Wees niet uniek, maar authentiek.

Olivier-César De Clercq
Trustpilot

De kracht van reviews: van data tot emotie

Stijn Ilsen
Andromeda Services

Moonshot Mindset: Achieving the Extraordinary

Sven Hubin
#ZigZagHR

Employer branding: de kracht van hr in de marketingmix

Thomas Smolders
Hartstikke

Computer Club: next-level community building

Verwelkoming en introductie - Queen Elisabeth Hall
OMcollective

Introductie door Michel De Baer & Yannick De Smedt

Vince Buyssens
Starhaven

AI is de rekenmachine voor de creatieve geest

Vincent Pierquet
TikTok

Welkom in de AI-gedreven toekomst van TikTok

Yannick De Smedt
OMcollective

7 important lessons for marketers to succeed in the short & long term