Spreker
Sven Hubin
Marketeer in een hr-wereld.
Op de grens van marketing en hr gebeuren mooie dingen. Een bedrijf is zo sterk als zijn medewerkers. Sven zijn avontuur binnen hr startte in employer branding, vanwaar hij snel de andere aspecten van hr mocht ontdekken. Vanuit employer branding maak je je organisatie sterker als werkgever naar de buitenwereld. Maar dat start intern, want daar zorgt employer branding voor een sterker gevoel van betrokkenheid bij je medewerkers. En precies die sterkere betrokkenheid leidt naar sterkere bedrijfsresultaten.
Wanneer
Waar
Categorie
Talk
Employer branding: de kracht van hr in de marketingmix
Employer branding is slechts één van de elementen in de hr-marketingmix, maar het is zeker niet het enige aspect. Daarom is het beter om te spreken van ‘employer marketing’. Hoewel employer branding zijn wortels in marketing heeft, moet het strategisch worden geleid door HR. Alleen door een nauwe samenwerking tussen marketing en HR kan er een authentiek werkgeversmerk worden gecreëerd.
Een sterk en duurzaam werkgeversmerk speelt in op de behoeften van zowel huidige als potentiële medewerkers, maar ook op die van het bedrijf zelf. Deze laatste stakeholder krijgt vaak te weinig aandacht, terwijl het essentieel is om employer branding tot een strategische bedrijfsprioriteit te maken.